Jakarta & buurtsportdag - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Carola Hoeven - WaarBenJij.nu Jakarta & buurtsportdag - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Carola Hoeven - WaarBenJij.nu

Jakarta & buurtsportdag

Door: carolavanderhoeven

Blijf op de hoogte en volg Carola

14 December 2011 | Indonesië, Bandung

Selamat Siang!

Ik moest me er deze week een beetje toe zetten, maar hier dan toch een verhaaltje.

Circusweek is afgelopen, en wat voelde ik de moeheid toen de laatste show opgevoerd was. Ik merkte toen pas echt hoe hard we gewerkt hadden en hoeveel energie het had gekost om dit voor elkaar te krijgen. Maar het was het allemaal dubbel en dwars waard! Na de laatste show gingen we uit eten met mr. Bambang, Dani, Iksan, Prima en Fadlan, erg leuk om het zo af te sluiten.

Donderdagmiddag vertrok ik alweer naar Jakarta, een 3 uur lange reis had ik voor de boeg. Ik vond het wel meevallen, aangezien ik de vorige keer 8 uur in de bus zat, gingen deze 3 uur zo voorbij. Wendy (studeert in Jakarta, uit Nederland) zou mij op komen halen. Nadat we elkaar gevonden hadden dropte we mijn spullen in haar kamer en gingen we wat eten. Niet zo’n hele lekkere, dure pizza. Daarna kwamen er twee vrienden van haar, een jongen uit Nederland en een meisje uit Noorwegen. Met hen hebben we wat gedronken en gingen daarna naar Jalan Jaksa, de backpackers straat van Jakarta. Ik heb nog nooit zoveel bulé’s bij elkaar gezien! Allemaal mensen uit Engeland, Australië en America die een jaar in Indonesië waren om Engelse les te geven. Erg leuke avond gehad met een cocktailtje erbij:).

De volgende dag ben ik ’s ochtends met de buurman van Wendy door hun buurt gelopen en hebben we ontbeten en koffie (ik niet) gedronken. Hierna ging ik met Wendy naar Kota, het oude stadsdeel van Jakarta waar vroeger de Nederlanders het land vanuit bestuurde. Wat we hier zagen waren dus ook allemaal gebouwen die in Nederlandse stijl gebouwd zijn. We hebben hier 2 musea (jaja, carola is in musea geweest) bekeken. Een in het gebouw waar vroeger de gouverneur zijn kantoor had en een maritiem museum. Ook hebben we een fiets gehuurd (voor Indonesische maten, ik paste er eigenlijk niet echt op) en wat rond gefietst. Een bijna dood ervaring gehad, bijna aangereden door een motor:p. We hebben nog bij het VOC café gegeten en door de haven gefietst, maar hier zijn we snel weer weg gegaan want het was er super stoffig door al de zakken cement die in de boot geladen werden. In de avond zijn we naar Melly’s gegaan, een café in het centrum. Hier had een vriend van Wendy heel veel mensen uitgenodigd om een drankje te gaan doen. We waren er met zo’n twintig mensen, en het was heel erg gezellig. Veel nieuwe mensen ontmoet, Indonesiërs maar ook bulé’s.

De volgende dag ging ik om 2 uur weer met de bus terug naar Bandung. Hier aangekomen heb ik lekker helemaal niks gedaan, ik was behoorlijk verrot;).

Zondag had ik afgesproken met Theo en Kim, twee westlanders die een wereldreis maakten en ook Bandung aandeden. We hebben zowat alle malls van Bandung gezien en ook heel veel restaurantjes en cafés. Bandung is namelijk een stad met heel veel hoogtepunten, dus daar hebben we ons ook zeer mee vermaakt;). In de avond zijn we naar de film Happy Feet 2 geweest, super leuke film! Nadat we nog een laatste drankje hadden gedaan, moesten we weer afscheid nemen, want de volgende dag zouden ze naar Sydney vliegen.

Maandag waren we vrij van stage. Ik ben lekker gaan sporten en in de middag heb ik hard gewerkt aan mijn stageverslag, dat moet immers ook gebeuren. Dinsdag hadden we zwemmen op het programma staan bij Cipaganti, van zwemles is niet heel veel gekomen, want het was een overvol zwembad. Maar het was echt super leuk! In de middag hadden we een evaluatie op de UPI met alle buddy’s, en in de avond had ik afgesproken met Tessa, Linda en Anika. Tessa gaat voor 4 weken reizen, Linda voor 2 maanden en Anika gaat nog een maand reizen en dan naar huis. Samen met nog wat Indonesische mensen die ik al een keer gezien had, was het een heel gezellig avondje!

Vandaag, woensdag, stond de buurtsportdag op het programma. Het tweede evenement dat we organiseren (na de circusweek). Na veel geregel was het zover, alle spullen versjouwen naar de sporthal aan het eind van de straat. Om 1 uur waren er al veel kinderen, ik denk dat er in totaal zo’n 80 kinderen meededen aan sport/circus middag. We hadden weer een circusshow gepland omdat het op de scholen ook heel erg leuk was en goed ging. Alle kinderen waren weer druk aan het oefenen om er een leuke act van te maken. De show was ook weer geweldig as usual, ik heb een hele boel blije gezichten gezien! Er waren ook heel veel ouders en andere mensen uit de buurt die kwamen kijken, de zaal zat behoorlijk vol met publiek en de kinderen deden het geweldig!

Vanavond heb ik een goodbye party van Anika, omdat ze dus weg gaat uit Bandung en niet meer terug komt. Dit is ook de laatste keer dat ik Linda zie, aangezien zij voor 2 maanden gaat reizen. En morgen ga ik naar Yogyakarta met het vliegtuig, daar heb ik echt super veel zin in!
Tot de volgende keer maar weer!

Liefs, Carola


  • 14 December 2011 - 12:45

    Wieke:

    Hoi Carola, Je Pa en Ma vol trots vertellen hier bij Mirell waar jij je bevond! Hoorde dat je Theo en Kim ook al hebt gezien! Gaaf! Ik wens je heel veel succes met je stage!

    Groetjes,
    Wieke

  • 14 December 2011 - 16:49

    Annemiek:

    he Carola,

    Ontzettend gaaf om je verhaal weer te lezen. Je ontmoet daar veel nieuwe mensen zeg. Het engels praten gaat zeker nu ook een stuk gemakkelijker. Denk je al in het engels met praten? Heel veel plezier nog

  • 14 December 2011 - 18:51

    Petra Van Der Zande :

    Gave foto's!!
    Fijn om te lezen dat je zo geniet!
    Blijven doen he! Voor je t weet zit je weer in t regenachtige nederland.
    Liefs!!

  • 14 December 2011 - 20:34

    Ted:

    leuk dat je inzet beloond wordt door blije gezichten, daar gaat het toch om.
    Ook de site van theo en kim gelezen.
    Ik hoop dat wij ook zo'n tour krijgen van onze gids terplaatse.
    Nog even en dan.......
    Het begint nu wel te kriebelen hoor.
    XXXX papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bandung

Stage Indonesie

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2012

Holiday, Bali & Bandung

20 December 2011

Jogjakarta!

14 December 2011

Jakarta & buurtsportdag

07 December 2011

Sint en Piet

30 November 2011

Relaxen
Carola

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 22234

Voorgaande reizen:

20 September 2011 - 15 Januari 2012

Stage Indonesie

Landen bezocht: