Sint en Piet - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Carola Hoeven - WaarBenJij.nu Sint en Piet - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Carola Hoeven - WaarBenJij.nu

Sint en Piet

Door: carolavanderhoeven

Blijf op de hoogte en volg Carola

07 December 2011 | Indonesië, Bandung

Weer een nieuw berichtje vanuit Bandung!

Sinterklaas is weer het land uit, en geen dag later hoor je alweer kerstmuziek op de radio. Het moet toch niet gekker worden (al is hier de kerstgekte al een paar weken bezig). Wij zijn sinterklaas zeker niet vergeten en hebben dit uitbundig gevierd

Vrijdagavond ging ik eerst met Anika uit eten, waarna we naar het huis van Linda zijn gelopen om daar sinterklaas te vieren. Linda komt uit Duitsland, dus die kent sinterklaas niet. Maar we hebben het haar uitgelegd en het idee van een spel spelen met stomme cadeau’s vond ze wel wat. We hebben gezellig met zijn drieën gedobbeld. Wel een beetje met weinig, maar eigenlijk was het net zo leuk als wanneer de hele tafel vol zit. Ik heb er een hele leuke badmuts en hello kitty sleutelhanger aan over gehouden.

De zaterdag ben ik weer naar power yoga gegaan, ik vind het nog steeds leuk:). Daarna afgesproken met Anika om naar Ciwalk te gaan, lekker winkelen, lunchen, dineren, helemaal niets moeten en alles mogen. Heerlijk! Hier hebben we dan ook goed gebruik van gemaakt. Ook heb ik daar wat kadotjes voor de avond erna gekocht, want zondagavond zullen we gaan dobbelen met alle buddy’s. In de avond hebben we met Tessa gegeten en daarna moe, maar voldaan naar huis gegaan.

Zondag was een heerlijke dag, lekker weinig gedaan. Voor het eerst hier pannenkoeken gebakken met Noor en Maritha, hmmmmmmm. Ze smaakte bijna net zo als in Nederland! Aan het eind van de middag kwamen de buddy’s om met ons sinterklaas te vieren. Eerst gaven we ze maar een introductie over wie sinterklaas nou eigenlijk is. Daarna gingen we dobbelen. Het spel werd al snel begrepen en ze hadden het vooral op één cadeau gemunt, terwijl ze niet eens wisten wat erin zat. Na een uur of 1,5 gespeeld te hebben ging de wekker dat het spel afgelopen was. Eén iemand was de lucky one, hij had de grootste cadeau’s, maar de cadeau’s werden eerlijk verdeeld over iedereen. Noor, Maritha en ik waren ook erg blij met onze hoofddoekjes. Wel erg leuk om er een te hebben, dat is toch wel echt iets van hier.

Maandag: de circusweek begint!!
Wat super leuk, eindelijk, na alle voorbereidingen, kan het circus beginnen. Als eerste op Suka Pura, waar de tent al in de vroege morgen opgezet werd. Daarna werd er flink geoefend door de kinderen van de twee scholen en het optreden was het toefje slagroom op de taart. Wat heb ik genoten van het optreden! Sommige kinderen leven zo op als ze op het podium staan, een act neerzetten, met publiek én applaus, heerlijk. Ook dinsdag op Cipaganti ging het perfect, nog beter dan de maandag. Elke dag zie je hetzelfde, kinderen die het geweldig vinden om te laten zien wat ze kunnen! En dat is ook de bedoeling van dit circus, laten zien aan ‘buitenstaanders’ wat kinderen met een handicap nou eigenlijk kunnen. Dat is meer dan de meeste mensen van te voren denken. De reacties van alle scholen zijn tot nu toe super positief. Morgen nog de laatste school en dan is het alweer voorbij helaas. Maar we hebben iets anders om naar toe te werken, de buurtsportdag!

Een kort verhaaltje dit keer, maar meer heb ik eigenlijk niet te vertellen. Ik zal ook weer wat foto’s bij dit verslag zetten. Tot volgende week maar weer!

Liefs, Carola

• 07 December 2011 - 18:22

Lizanne:

Hey carola! Ik hoop dat vandaag net zo leuk was als de afgelopen dagen? Zometeen in de BMW van ronald rijden ;) Gaaf dat je gewoon gedobbeld hebt met die buddies. Hoofddoek staat je niet xD maaralsnog, wel leuk om er een te hebben idd :) Ik ga knabbelen aan mijn chocoladeletter! XXXXXXXXXXXX

• 07 December 2011 - 20:26

Agaath Zuidbaak:

nou ik heb je foto's bekeken en vind dat de hoofddoek je best wel staatnog eeen paar weken en je familie is bij je gaaf hoor veel plezier tot de volgende keer

• 10 December 2011 - 18:58

Mama:

zo,zo,jullie hadden je eigen zwarte pietjes.
    weer allemaal leuke belevenissen afgelopen week.
    nog veel plezier

xxxmama