Relaxen - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Carola Hoeven - WaarBenJij.nu Relaxen - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Carola Hoeven - WaarBenJij.nu

Relaxen

Door: carolavanderhoeven

Blijf op de hoogte en volg Carola

30 November 2011 | Indonesië, Bandung

Hallo!

Weer een verhaaltje vanuit het nog steeds regenachtige Bandung! En wat is me dat irritant zeg, die regen hier. Voordat we hierheen gingen werd er gezegd dat het in het regenseizoen (wat het nu is) een paar uurtjes per dag keihard regende, en dat het de rest van de dag droog was. Nou, wie dat heeft verzonnen heeft dat zeker gedroomd. Het regent hier eigenlijk nog steeds elke dag vanaf een uurtje of twaalf tot in de avond. Natuurlijk is het wel een enkele dag droog, of een enkele dag dat het maar twee uurtjes regent, maar dat komt (helaas) sporadisch voor. Maar wat kunnen we eraan doen, niets, dus het heeft ook geen zin om hierover te zeuren. Wat hier geen overbodige luxe is, is een poncho voor achter op de scooter, een paraplu en slippers, die draaien in deze tijd overuren.

We zijn nog steeds enorm druk bezig met het organiseren van de circusweek die volgende week plaats gaat vinden. Per dag bezoeken wij normaal twee scholen (het ene tweetal een school en het andere tweetal een andere school). Per dag gaat er één van de scholen naar de andere school toe, om daar te oefenen op een act en vervolgens een show te geven aan alle ouders, docenten en kinderen die willen komen kijken. Er moet dus gezorgd worden voor een locatie, wat heel fijn is, is dat de meeste scholen een dak hebben waar ze onder kunnen gymen. Dus we hoeven ons geen zorgen te maken over of het te heet is of wat als het gaat regenen. Behalve bij één school, die heeft dat niet. Nu hebben we een hele mooie tent gevonden die we voor weinig kunnen huren, dus dat komt mooi uit! Ook moet er vervoer geregeld worden, om de kinderen van de ene school naar de andere school te brengen. Gelukkig zitten we hier in een corrupt land, dus je kunt zo een angkotdriver aanspreken of hij de kinderen rechtstreeks wil brengen naar de school, en ook dat kost geen drol. We hebben ook voor een kleine lunch gezorgd, hiervoor hebben we doosjes besteld met een pakje drinken en drie kleine snacks voor de kinderen die meedoen. Nu is het bijna rond, het enige probleem is nog; de buddy’s. Komt elke buddy wel opdagen en komen ze wel op tijd? Hebben we meer buddy’s nodig? Want ook het eten moet gehaald en naar de school gebracht worden. Dat zijn dingen waar we weinig aan kunnen doen. Maar we hopen dat de buddy’s zich ook volledig inzetten voor deze week.

Vorige week was ik het lui zijn enorm zat. Buiten stage had ik ’s middags vaak weinig te doen, en ik voelde me enorm lui. Ook omdat ik hier niet elke dag fiets naar stage, maar gewoon achter op een scooter zit en omdat ik hier zowat niet sport voelde ik dat ik iets moest gaan doen. Dat heb ik geweten. Ik heb een abonnement genomen op een sportschool, en volgens mij ben ik verslaafd. Ik moet me er wel een beetje toe zetten om erheen te gaan, maar als ik er ben, ben ik niet meer weg te slaan. Ik heb al verschillende lessen gevolgd en ook al een paar keer gefitnesst. Ik dacht altijd dat het niet leuk was, maar dat valt best mee. Al moet ik wel zeggen dat het leuker zou zijn als je met iemand aan het sporten bent. Wat meehelpt aan het leuk vinden, is dat er op de cardioapparaten een videoscherm zit waar je tv op kunt kijken, een beetje afleiding kan natuurlijk nooit kwaad;).

Afgelopen vrijdag was Gian jarig. De dag zelf hebben we weinig gedaan, maar aan het eind van de middag gingen we naar het studentenhuis waar Gian zijn ‘verjaardagskado’ van een aantal buddy’s zou krijgen. Hij wist al wat er zou gaan gebeuren, maar het was toch nog een beetje een verassing hoe het precies zou gaan. Gian werd afgeleid en op een bepaald moment gingen ze allemaal op hem liggen en bonden hem vast en blinddoekte hem. Vervolgens werd hij de trap (6 trappen) opgedragen naar het dakterras (waar je by the way een super mooi uitzicht hebt!). Hier werd hij eerst onder gegooid met ijskoud water, waarna hij werd bestrooid met bloem. Daarna kwamen de eieren tevoorschijn, eerst een in zijn broek, daarna over zijn hoofd en in zijn shirt. Toen kwam er nog een beetje bloem voorbij gevlogen en werd hij achtergelaten op het terras. Nouja, achtergelaten… We stonden met zijn alle heel stil achter een muurtje. Na een tijdje wist Gian zich los te maken en is het hem ook nog gelukt om Iqbal (buddy) onder het ei te gooien en hem een ‘lekkere’ knuffel te geven. Het was erg leuk om te zien, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik niet jarig ben hier.

Diezelfde avond heb ik heerlijk gegeten in een restaurantje met Tessa, Linda, Anika en nog vier indonesiers. We zaten in een soort hutje waar je op de grond moet zitten met zo’n hele lage tafel. Ik wist niet goed hoe ik moest zitten (en de andere Nederlanders/Duitser) ook niet, omdat we zulke lange benen hebben :p. Na verloop van tijd krijg je ook een houten kont en je krijgt last van je rug. Maar gezellig was het wel:). We hebben ook nog waterpijp gerookt, wat al een hele lange tijd terug was. Erg leuke avond gehad!

Zaterdag ben ik naar de sportschool gegaan om de les Power Yoga te volgen. Ik had nog nooit zoiets gedaan, dus ik wist ook niet wat ik moest verwachten. Wat ik heb ondervonden is dat het heel erg zwaar is, wat een beroep word er gedaan op je spierkracht zeg, niet normaal! Wel was het erg leuk. Hierna had ik afgesproken met Linda om te gaan shoppen. We hebben lekker een bakkie gedaan in het Paris van Java (met heerlijk weer!!) en zijn rustig aan naar Bandung Indah Plaza gegaan. Hier hebben we lekker rondgelopen en heerlijk geluncht! (spaghetti met patat, lekkere combinatie :p). Ook zijn we naar Reaujunction gegaan, een andere shoppingmall, waar je goedkopere kleding kan krijgen. Al met al een heerlijk middagje, en het weer zat deze dag mee, geen regen en alleen een heerlijk zonnetje gehad op mijn hoofd:).

Zondag heb ik vrij weinig gedaan, heerlijk uitgeslapen, was gedaan, huiswerk gemaakt, film gekeken, heel relaxt! Aan het eind van de middag afgesproken in Ciwalk (een shoppingmall) met Linda en Tessa. We hebben lekker ergens gegeten en zouden daarna naar Twiglight gaan. Tessa zag het toch niet zo zitten, dus toen zijn we naar ‘Puss in boots’ gegaan, de gelaarsde kat zeg maar, in 3D. Hele grappige maar onzinnige film. Heerlijk gelachen, het was een super ontspannen avondje!

Het plannen voor aankomend weekend zijn nog niet helemaal duidelijk. Het ligt een beetje aan de manier van Sinterklaas vieren hier (jaja, we zijn het niet vergeten hoor). Ik vind het wel heel jammer dat ik niet thuis ben deze week, aangezien m’n opa 80 jaar word en dat groots gevierd gaat worden samen met de verjaardag van m’n oma (ook 80) en omdat ik nu Sinterklaas mis. Gezellig met m’n vriendinnen en familie vieren zit er dit jaar niet in, hopen dat we het hier een klein beetje na kunnen doen;).

Ik zou zeggen; veel plezier met Sinterklaas, en tot snel!

Liefs, Carola

  • 30 November 2011 - 12:10

    Inge:

    Leuk verslag weer Carol! :) Echt die cultuur verschillen, als je de verjaardag van Gian hoort. Maar wel super tof om mee te maken. Relaxt dat je weer zo veel aan het sporten ben, ik doe het hier in Nederland ook echt veel te weinig! Dus als jij terug bent, gaan we weer even er tegen aan haha ;) Veel plezier met jullie 'soort' van Sinterklaasfeest! liefs x

  • 30 November 2011 - 20:26

    Agaath Zuibaak:

    jij mag dan blij zijn dat je daar niet jarig bent maar je moeder wel is ze ook zoiets te wachten?leuk verslag weer hoor tot de volgende keer groetjes

  • 01 December 2011 - 11:07

    Mama:

    nou Carola,ik hoop inderdaad niet dat ik zo wordt gefeliciteerd als ik jarig ben.
    geef me maar gewoon een lekkere knuffel zonder eieren en bloem.
    ja,eventueel s'morgens als ontbijt met een zacht gekookt eitje,daar mag je me wel mee verrassen.op een warm afgebakken broodje,filet american en een beetje peper en zout.
    hmm,jammie

    xxxmama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bandung

Stage Indonesie

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2012

Holiday, Bali & Bandung

20 December 2011

Jogjakarta!

14 December 2011

Jakarta & buurtsportdag

07 December 2011

Sint en Piet

30 November 2011

Relaxen
Carola

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 22237

Voorgaande reizen:

20 September 2011 - 15 Januari 2012

Stage Indonesie

Landen bezocht: